onsdag 2 juli 2014

Klänning av en gammal gardin

Jag har sytt en klänning åt mej själv för första gången - av en gammal gardin. Tyget fyndade jag på vår lokala inredningsbutik Quriosa. Känslan när jag drog på mej skapelsen första gången var härlig. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle få ihop någonting som jag kunde ha på mej. Tidigare har jag sytt enklare plagg åt Ebba, hon är en okritisk bärare.

Jag fick hjälp med tillklippningen av en väninna som är väldigt professionell (tack, tack Lee). Jag hade ett mönster men utseendet motsvarade inte riktigt den slutproduktet jag ville ha - för vid och för kort. Däremot hade jag sedan tidigare en tunika som hade rätt vidd. Genom att kombinera mönstret med tunikan kunde vi få till min klänning så att slutresultatet blev riktigt bra.

Som nästa projekt vill jag sy en likadan i trikå och kanske en likadan men riktigt lång, även den i trikå. Det är så roligt!


2 kommentarer:

  1. Det blev ju bra! Duktiga du :) kram, Lee

    SvaraRadera
  2. Välkommen med i gardinsklubben! Vi kanske kan byta mönster ha ha

    SvaraRadera