tisdag 11 februari 2014

På kurs med mommo

I fredags var Lina på kurs med mommo. När hon kom hem var hon så lycklig att hon nästan svävade.

Det var via mammas Marthagrupp som Lina fick gå på kurs med sin idol Clina Svenskon. Lina har följt Carinas blog i över ett år. Min äldsta dam är otroligt intresserad av att dekorera olika bakverk  och hon använder Carinas blog som inspiration och planerar sina kommande alster utgående från allt det fina Carina formar och tillverkar.

Nu och då gör mamma någon grej tillsammans med  barnbarnen, hittar på någonting med dem alla, men med en i gången. Någonting som just det barnet tycker om. Oftast är alla tillsammans men att någon gang få rå om mommo alldeles ensam är jätte roligt och enormt uppskattat.

Jag stod och tittade när Lina och mamma traskade iväg mot kursplatsen och jag riktigt såg hur Lina var lycklig ända ner i tårna och då blir man själv alldeles glad och varm inombords.

Nu efter kursen sprittar Lina förstås av idéer och det är en enorm utmaning för mej att stöda. Tårtdekorationer är inte min starka sida. Jag är glad om jag fixar glasyr på en tårta.


1 kommentar:

  1. Va härligt!! Alldeles super för Linafröken att få se, höra och inspireras av Clina Svenskon. Skoj skoj!

    SvaraRadera