lördag 18 augusti 2012

Iskmobor

Jahapp, nu är vi Iskmobor. Vi har bott i Signes hus i en vecka, en vecka bestående av flyttlådor, flyttpåsar, skolstart, dansstart, körningar av och an mellan Jungsund och Iskmo, trötthet, uppgivenhet, glädje, skratt och tårar. Om jag ska beskriva känslan jag har just nu, nu när vi är inflyttade och kaoset för varje dag avtar så är det lycka - lycka av att få gå barfota på nymålade gamla golvplankor, lycka när jag ser ut genom våra gamla fönster, lycka av att få somna i ett sovrum fyllt med rymd, lycka!

Utöver den bubblande känslan av glädje så är jag också fylld av tacksamhet mot pappa och mamma som slitit nästan lika mycket som vi, i utbyte mot kaffekoppar med sockerskorpor och massor med uttalade tusen tack för idag. Pappa har sprungit som en iller upp och ner för våra trappor för att måtta och såga in lister, burit, målat, snickrat och funderat. Mamma har också skrapat, målat, burit och städat. Senast igår konstaterade jag att om vi inte skulle fått den hjälpt vi fått skulle jag sitta i ett hörn och gråta.

Här kommer lite bilder från flytten.





Sängarna bäddade, Egons säng på plats

TV installation första kvällen



Ikväll firar vi med kräftor!

1 kommentar: