lördag 25 april 2015

Bee´s Wrap

Ifjol läste jag för första gången om Bee´s wrap och för ett par veckor sedan inhandlade jag ett paket. 

Bee´s Wrap är ett alternativ till plastfolie och aluminiumfolie. Bee s Wrap tillverkas av ekologisk bomullsmuslin, bivax, jojobaolja och kåda. Bee´s Wrap bitarna kan användas om och om igen och de är enkla att forma. Man lägger biten över skålen man vill täcka och formar den över kanterna med värmen från händerna. Ställ in skålen i kylskåpet, när wrapen blir kall efter några sekunder så skapas en försegling.


Bee´s Wrapen kan användas för att linda in ost, grönsaker, bröd och bullar. Bee´s Wrap rekommenderas inte till rått kött, kyckling och fisk. Bivax och jojobaolja har antibakteriella egenskaper som hjälper till att hålla maten fräsch. 

Jag köpte storlek L från EcoLilly och jag har använt Wrapen på skålar, bröd och överblivna tacoplättar (utan fyllning). Fungerar alldeles utmärkt.



Idag har vi avnjutit första omgången nässelpesto enligt samma recept som ifjol - lika galet gott som då.




Då jag inte äter så krattar jag. Jösses vad mycket löv och kvistar det finns, varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar