onsdag 8 januari 2014

Vintersysslor

Det är minsann en konstig väder vinter vi har så här långt. Jag har i dagarna gjort det jag inte hann med i höstas - rensat i mina odlingslådor och rivit bort gräs som hann växa sig långt runt blåbärsbuskarna. Det gick riktigt bra även om händerna blev kalla och våta.

Thomas spikade bräder på fronten av kvisten i måndags så nu är utsidan på huset klart förutom lite ribbor här och där, stenfoten som vi DEFINITIVT måste göra något åt nästa sommar och så källarväggen som också behöver rappas eller något.

På något vis tycker jag att det känns konstigt att det säkert kommer att bli riktigt kallt och komma snö så småningom, det är nästan som om jag nu börjar komma in i vårstämning. Barnen har envist varit ute i leran. De leker i sina kojor på gården. Jag följer med vad de gör genom att se hur deras ficklampor rör sig i mörkret. De hoppas förstås på snö så att de kan få användning för skidor och skrinnskor. Med lite tur blir det en skrinnskobana på isen nedanför huset också i år.

Inomhus håller vi på med en möbelrokad. På findit har vi hittat ett mindre runt bord till vardagsrummet. Det stora vita bordet som vi hade med oss från Jungsund har gjort vardagsrummet onödigt trångt, även om jag verkligen tycker om det bordet. Vi får se om vi hittar något nytt ställe åt det eller om vi säljer det. Det är ju så att när man börjar flytta på möbler i ett rum leder det ofta till att möbler behöver flyttas i flera rum, så gick det också här denna gång. När det är klart (för den här gången) ska jag fota och visa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar