onsdag 28 november 2012

Det lackar mot jul

Julstämningen smyger sig på. Det är kanske mörkret som gör att jag redan nu plockat fram julstjärnor och ljusstakarna och njuter av deras sken.

För mej är julen levande ljus, mossa, ris av olika slag och textilier. Signes hus är som gjort för traditionellt julpynt tycker jag. I flera år har vi haft vita jular, med inslag av silver men nu vill vi riktigt frossa i gammaldags julstämning i rött, grönt med lite inslag av vitt och silver.


Arvegods

Inspiration och recept från Marthaförbundet

Julros av mamma

Julens godaste doft

Stor mosskrans ovanför dörren till köket

Arvegods återigen
Julklapparna är nästan helt klara och inpackade. Vi är tidigt ute i år mycket beroende på att jag ser ut som muminmamman. Tänk er muminmamman i boken "Hur gick det sen", sista sidan där mamman sitter och rensar röda vinbär med randigt förkläde runt magen - så ser jag ut, förutom att förklädet är vitt med svarta katter på.

1 kommentar:

  1. Dags att rensa vinbär, alltså! :)
    Här kör vi med guld i jul. Trodde aldrig att jag skulle förfalla till sånt glam, men guldet står för solen och den vill vi ha tillbaka!
    /A-M

    SvaraRadera