tisdag 26 juni 2012

Rensa, röja och höns i regnet

Rensar och röjer - det är någonting som jag för tillfället ständigt håller på med. Jag har en vision om att inte ta med mej en enda onödig pinal till Signes, bara sådant som vi faktiskt använder eller tycker väldigt mycket om.
Jag planerar sälja en del av de möbler vi har i Jungsund, vet inte ännu hur jag ska arrangera försäljningen, kanske findit eller kanske ett gårdsloppis. Vi hade nämligen den lyckan att vi fick en hel del möbler med på köpet när vi köpte Signes hus. Stolar och skåp och bord; möbler som hör till huset och som jag tycker att borde få fortsätta finnas i just precis det huset.
Nåja, detta leder till att varje sak vi har granskas och så sorterar jag i spara, slänga, sälja och ge bort - befriande!

Jag funderar på detta med höns och regn. I morse när jag matade hönsen satte jag upp luckan till deras "uterum" men tänkte att de håller sig säkert inomhus i dag, eftersom det regnar rätt rejält. På eftermiddagen åkte jag och flickorna till Signes ett varv för att kolla läget och ge damerna och herremannen lite färska maskrosblad. När vi kom dit stod hela flocken i regnet och pratade upprört med varandra samtidigt som de skakade av sig vattnet. Borde jag låta bli att öppna luckan dessa riktigt regniga dagar månne?

Petra

3 kommentarer:

  1. Nej det är ju då de smaskigaste maskarna kryper fram! Våra hönor trivs mycket bättre i regn än i strålande sol, speciellt nu på sommaren. Åh vad det låter skönt att bara ta med sig det man behöver och tycker om. Lite feng shui känsla : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det - då får de vara ute, jag hade helt glömt maskarna!

      Radera
  2. Rensa och röja är bra, vi tog ett varv genom Eleonoras klädskåp igår. :) Lycka till med befrielseprojektet!
    Och man ska aldrig underskatta maskarna - här är trastarna hellyckliga på gräsmattan!
    /Anna-Maria

    SvaraRadera