torsdag 14 juni 2012

Potatistorn

Ikväll har vi byggt ett potatistorn. Vi fick idén presenterad för oss när vi var med på Maria Österåkers trädgårds inspirationskväll.

Mamma och jag påbörjade byggnationen igår men vi kom bara så långt att vi hade skelettet klart.
Typiskt nog står vårt torn och lutar och så glömde vi att räkna hur många potatisar vi satte i tornet ... och hur många varv vi byggde upp MEN tornet är väldigt oss, lite sådär ditåt och det passar oss bra. De potatisar som blev över ska vi putta ner i vår enorma potatisåker som vi inte hinner fixa den här sommaren, men ett litet hörn kan vi pröva på.



Annat vi hunnit med i dag;
- varit en sväng till Sainios och inhandlat rabarber och gräslöks plantor OCH planterat dem
- spacklat och slipat sovrummet (pappa)
- installerat en pump till den brunn vi har på gården (pappa) så nu orkar jag vattna mina grödor
- målat klart sovrumstaket (Thomas)
- påbörjat målning av taket i vardagsrummet (Thomas)
- ätit två glassar (Petra)
- haft sönder en halvliters ölburk av plåt (eller vad nu ölburkar är gjorda av, tunt material är det i alla fall) och hällt innehållet över mej, mitt på Lidls parkeringsplats (öi i håret, öl i ansiktet och en ansenlig mängd öl på min vita tunika).... Thomas får dricka en halv öl i bastun i morgon
/Petra

2 kommentarer:

  1. Ypperlig arbetsfördelning! :D Men det där tornet ska jag nog kolla noga på på tisdag!
    /A-M

    SvaraRadera
  2. Tänk vad ni hinner och potatistorn dessutom!!! Ta det lite lugnt också! ;-)

    SvaraRadera