måndag 9 april 2012

Syjunta och sol

Oj vilket härligt väder vi har haft idag!

Förmiddag vid Signes. Jag och min kompis asksugen virvlade runt i första våningen. Efter det uppskattade vi behovet av linoljefärg och passade in mellandörrar till badrummen och flickornas rum.

Efter lunch åkte jag iväg på mitt livs första syjunta och det var så roligt. Jag virkade och de andra sydde och klippte mönster så nu är jag super inspirerad och ska störta iväg och kika på mönster nästa vecka. Jag köpte en begagnad Husqvarna symaskin för en liten tid sedan och nu ska det minsann sys.

Eftermiddagen har tillbringats ätande vid mamma och pappa med syster och hennes familj - lika mysigt och härligt som alltid.

Pappa har just varit här och kikat på ett antal mini-projekt som ska fixas innan det här huset sätts ut till försäljning, lite lister som ska passas in, sådant som vi har tänkt göra någon gång senare ....

Så här vacker är våren i en missväxt gran utanför vår ladugårdsdörr.

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar