onsdag 11 april 2012

Panel och grävmaskin

Det går framåt vid Signes - jag fokuserar till 100% på insidan. Utomhus är det så lerigt att det är löjligt - på riktigt. Man sjunker ner till anklarna i lera och trappan består för tillfället av en överbliven styrox bal, mysigt, mysigt. Detta väder med snö och regn gör ju inte saken precis bättre heller....

Nåja, inomhus händer det åtminstone saker. Vi har den liggande panelen uppsatt på köksväggarna.


Spismuren ska få ny rappning
I badrummet finns det nu panel som vi hittat i uthuset, den är otroligt fin!
Det ser ut som om Egon, vår hund, flyger. Det gör han inte, han är allmänt studsig i sin gång.


Emma städar vårt sovrum

Det som också hänt idag är att linoljefärgen till golven, taken och den liggande panelen är beställd och borde komma om två veckor. Vi har också beställt ytterdörr. Det blir en dubbeldörr i en stil som passar jättebra till huset, den borde komma om 6 veckor.

Annars har vi varit och tittat på en grävmaskin i dag, jag har tjatat och tjatat och äntligen ...... nääää, inte riktigt. Det skulle vara en liten grävmaskin - den var ENORM. Tanken på att ha den makkapären körandes omkring på gården funkkar inte, nepp, där sätter jag in mitt fru-veto. Jag kände på mej att jag behövde åka med och titta på den och jag hade så rätt.

Via den släkt som vi köpt Signes hus av har vi fått veta en hel del mera om huset och dess historia och det är så intressant och glädjande, det ger huset mera själ, om ni förstår vad jag menar. Tack.

Nu Bolibompa med barnen.
/Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar