tisdag 11 november 2014

Kodial fixar soppan

Som jag tidigare skrivit är jag så glad över att vi har en egen byabutik i vår närhet - Kodials gårdsbutik. Vi försöker styra våra "gröna inköp" till dem, närproducerat, ekologiskt och med hjärtlig betjäning.

Gårdsbutiken har öppet torsdag - lördag och eftersom jag brukar veckohandla på torsdagar blir det ofta att jag tar min veckotur till Kodials just den dagen. I torsdags gjorde jag just det. Den här veckan hade jag fyllt familjens stämpelkort med åtta stämplar och det betydde att vi fick en stor papperspåse full med produkter; morötter, kålrot, lök, polka- och rödbeta, vitkål, färsk ingefära, lime, palsternacka och kårabbi. Dessutom fick vi en stor förpackning med torkade blåbär-linfrö-kakao som man kan blanda i smoothies och dylikt.

Utgående från påsens innehåll blev menyn den här veckan: måndag och tisdag: köttsoppa med massor av rotsaker, onsdag och torsdag: kållåda.

Våra två äldsta barn har egna stämpelkort eftersom de brukar köpa lördagsgodis från gårdsbutiken. Senaste vecka var Linas kort fullt och då fick hon en egen liten påse med nötter, torkade frukter och kex - glädjen var så stor.

Jag kan inte annat än en gång till varmt rekommendera det här stället, både för den fina betjäningen och för det stora utbudet av grönt och ekologiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar