söndag 8 juni 2014

Vägg á la Strömsö

För en liten tid sedan såg jag ett Strömsö program som bestod av tidigare visade programinslag. I ett av inslagen tapetserade Lee Esselström en vägg. Tapeterna bestod av gamla tapetbitar, sidor ur gamla böcker, glansbilder osv.  Jag föll pladask för idén. Jag har, ända sedan vi flyttade in, funderat på vad jag ska hitta på med en av våra väggar i hallen. Det går inte att sätta upp snygga tavlor med ramar eftersom dörren till toaletten är placerad så att den nästan går ända fram till väggen när man öppnar dörren. Jag har prövat med allt möjligt men inte hittat rätt.

Förra veckan satte jag och de två äldsta barnen igång med att gå igenom Signes veckotidningar som vi hittat på vinden när vi renoverade; Husmodern och Hemmets Veckotidning. Vi hittade också gamla dagstidningar och Leos exemplar av Lantmannabladet och Skogsbruket. Jag har också sparat en del av de glansbilder jag hade som barn och de fick stå för slutfinishen.
Vi klippte ut, skrattade åt formuleringar och ojade oss över hur vackra modellernas klänningar var. Vi hade jätte roligt.  Vi placerade ut våra utklippta sidor och påbörjade projekt klistra upp. Klistret som vi använde bestod av en blandning av trälim och tapetklister.

Väggen blev iögonfallande och verkligt speciell. Vi tycker om den!





2 kommentarer:

  1. Vilken rolig idé!!

    SvaraRadera
  2. den blev ju alldeles underbar! Härligt att kunna inspirera :) kram Lee

    SvaraRadera