torsdag 4 juli 2013

Källaren - fortsättning och 10 år som gifta

Här går dagarna snabbt i källarens tecken. Vi lever i ett kaos av betongdamm och lådor med grejer på väg till källaren eller sädesboden eller loppis eller Röda Korset - ja jösses säger jag bara.

Nu är vi dock på vinnande sidan. Hålet i golvet är klart och trappan på plats.

Vi började uppifrån

Synd på bra golvisolering

Från källaren, Thomas pikade uppåt - det var inte skoj förstod jag

och dammig blev han också

I sovrummet var det nästan lika illa....
Nåja nu är trappan där den ska vara.

Idag har Thomas och jag varit i gifta i 10 år. Vi gifte oss i Solf, i trädgården på Solf gästgifveri. Jag hade Lina i magen och det känns som om det var alldeles nyligen vi stod framför Per-Erik Örn och sa ja.


Vi har firat med hemgjord pizza och en god kaka som Lina bakade åt oss.




2 kommentarer:

  1. Grattis grattis, också till källarens framskridande och världens finaste tårta! :)
    /A-M

    SvaraRadera
  2. Å grattis! Det visste jag förstås inte :) Skönt när man ser resultat av allt arbete! H Lee

    SvaraRadera