måndag 26 mars 2012

Mannen i grottan

För några veckor sedan tillbringade Thomas en hel del tid under golvet i vårt kommande vardagsrum. Vi ville bevara de plankor som fanns i vardagsrummet så vi isolerade golvet underifrån. Det fanns en källare därunder, den behövde bara grävas ut lite, mullbänkarna måste tas bort och så var det isoleringen då, och vattenrör som skulle dras och nytt grus som skulle kärras dit... han var alltså rätt länge där nere. Men nu är det golvet klart. En massa jobb som inte syns.

 Här är flera bilder från vardagsrummet.
Bild tagen från sovrumsdörren mot hall och kök. Dörrarna finns i dag inte kvar, det är öppet.

Trappan till övre våningen, släpad från hallen till vardagsrummet i ursprungligt skick. Pappa ska bygga en ny!

Bild från hallen mot sovrummet
Thomas pikar bort det sista av golvet i bastun ikväll. Jag är hemma med barnen, de leker designers och designar kläder av tygbitar.
För en stund sedan gjorde jag banangodis, alltså bananbitar som jag sätter in i smörpapper och fryser. Mamma gjorde banangodis åt mej när jag var liten och det var världens godaste godis - får se vad mina två tycker.
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar