torsdag 14 mars 2013

Frön i jorden

Nu har min vårsådd kommit igång.

För någon vecka sedan handlade jag frön på Prisma, de sålde dem med 50% rabatt så jag passade på. De hade inte allt jag behöver men rätt mycket och ännu är det ingen panik.

Sedan januari har jag planerat vad som ska sås i mina odlingslådor, i växthuset och på den lilla åker som ska bli uppodlad nu i vår. Thomas bearbetade åkern förra sommaren för den var helt igenväxt men nu borde den vara i så bra skick att vi kan använda den.

Pappa har tillverkat en fönsterhylla som är lätt att ta bort när frösäsongen är över. Jag lyser på fröna med lite extra ljus men inte med några riktiga växtlampor, hoppas det fungerar så här.



1 kommentar:

  1. Just sånadär fönsterhyllor har jag eftertjatat i snart tio år... Men de är förstås svårare att passa in i breda fönster utan "nisch". Njut av utsikten!
    /A-M

    SvaraRadera