lördag 2 februari 2013

Ett dop

I dag har vi firat dop i Signes hus. Ebba Helmi Alice fick sina namn.

Namnen har vi valt så här:

Ebba för att både Thomas och jag direkt i förlossningssalen tyckte att hon såg ut som en Ebba. Tanken var att hon skulle få ett annat namn men genast hon kom till oss såg vi att hon såg ut som en Ebba
Helmi efter min farmor som var den snällaste farmor man kunde tänka sig. Farmor skulle ha älskat att få träffa våra flickor. Jag är glad att få hon på det här sätter lever vidare
Alice efter Thomas mormor som jag aldrig hann träffa men som jag fått höra mycket om och som betydde massor för Thomas. Alice skulle ha fyllt 100 år samma dag Ebba föddes

Dopet blev jätte fint.

Mamma, Lina och Emma har bakat och stått i.




Gästerna, våra nära och kära, tog sig tid att sitta och umgås efter dop akten och stämningen var precis så ljus och glad som vi bara kunde önska oss.

När gästerna åkt och diskmaskinen brummat igång satt vi och pustade ut i sofforna medan Ebba åt för n:te gången och konstaterade att livet är gott!

Nu har jag två bröd på gräddning i ugnen och Thomas röjer i uthuset. Ikväll blir det Melodifestivalhäng framför tv:n.




1 kommentar:

  1. Ett underbart barn, ett underbart dop, en underbar familj! <3

    SvaraRadera