söndag 24 februari 2013

40 år


Så är jag 40 år då – 40 år gammal eller kanske bara 40 år?

Det är konstigt, för alldeles just byggde jag och Ulrika telefoner med burkar och band och ringde varandra, alldeles just tillbringade vi somrarna i båt i skärgården med familjen, alldeles just traskade jag runt i de långa korridorerna i högstadiet och dansade till Bon Jovi, alldeles just blev jag student och satt på bryggan vid Waskia och filosoferade över livet, alldeles just tog jag examen och började arbeta, alldeles just träffade jag Thomas, alldeles just firade vi Thomas 30-års dag på Strampen, alldeles just stod jag på en tunnelbaneperrong i Stockholm med mamma och berättade att ja, vi vill ha barn,alldeles just gifte vi oss, jag med rund mage, alldeles just fick vi Lina, alldeles just fick vi Emma, alldeles just firade vi Thomas 40-års dag, alldeles just lade jag om mitt sätt att tänka på vad jag anser vara viktigt i livet och vad jag vill att mina barn ska minnas om sin mamma när de blir stora, precis i går fick vi Ebba och precis i dag fyller jag 40. 

Vad många alldeles just som bildar mitt liv. Mycket, mycket har hänt men mitt liv innehåller allt jag kan önska mej och jag är så lyckligt lottad som en människa kan vara!

Flickornas present - egenhändigt målad trädgårdskärra!

3 kommentarer:

  1. Tiden är ett märkligt fenomen! Grattis till dig och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vad fint sammanfattat! Och vilken huippu present! :)
    /A-M

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott. Själv har jag ju många,långa månader kvar : ) Ja, tänk vad mycket man hunnit med och förhoppningsvis kommer det mycket,mycket mera skoj!

    SvaraRadera