tisdag 9 oktober 2012

Vettigt mellanmål

Idag njuter man verkligen av att det inte regnar! Vår uppfart är inte fin just nu men runt huset är det torrt och det får man verkligen vara glad för.

Jag tänkte tipsa om ett vettigt mellanmål.

Från och med denna höst ska vår äldsta dotter ha med sig mellanmål till skolan två dagar per vecka. Hon meddelade ganska omgående att hon vill ha energibars med sig eftersom många har med sig just sådana. Jag tyckte att lite frukt kunde fungera lika bra men hon vidhöll att de här stängerna skulle vara mycket bättre. Nu är det så att jag inte vill köpa de här stängerna åt henne; de är ganska dyra och så innehåller de mycket ingredienser som jag tycker att är onödiga att stoppa i sig. Lösningen kom i form av programmet Strömsö. För några veckor sedan tillverkades nämligen två olika sorter energistänger i programmet. Jag har gjort två omgångar av dem och både mor och dotter är nöjda. Rekommenderas alltså varmt att gå in på Strömsös hemsida och printa recepten, den med chokladsmak är god som godis!



2 kommentarer:

  1. Andra döttrar har så boring mor att det det bara blir hänvisning till frukt, morot och surskorpor... :D
    /A-M

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt hitta receptet på Strömsös hemsida, men icke sa Nicke. Tror du att du kan länka till det? Tack!

    SvaraRadera