torsdag 19 juli 2012

Spis och trappa

Ja, nu har vi en trappa från våning ett till våning två! Pappa har byggt den utgående från en bild som jag rivit ur en gammal inredningstidning. Trappan från tidningen överförde pappa till ett millimeterpapper och så byggde han alltihopa på bara några dagar. Ikväll har jag grundmålat skapelsen grå.
Jag ska visa bilder av trappan när den är färdig men här kommer några bilder från byggskedet.


Min duktiga pappa


Thomas har restaurerat Högfors spisen och muren som finns i köket, det blev galet fint!





Jag håller också på att renovera en del av den gamla köksinredningen, den ska bli en del av vår badrumsinredning. I skåpet fanns en diskbalja under locket.


Signes hus ligger vid en sjöstrand. Tillgången till stranden är ännu begränsad eftersom det växer massor, massor med stora träd precis vid stranden. Träden lutar ut mot vattnet så vi får vänta tills isen lagt sig för att kunna såga ner träden och låta dem falla ner på isen före vi sågar upp dem till ved (jag skriver vi men man kan läsa Thomas). För att ordna tillgång till bad så behöver vi bara traska tre minuter för att komma till en söt liten strand, där har jag suttit en del på bryggan den här veckan medan flickorna simmar.


I morgon ska vi sätta in köksinredningen.

1 kommentar:

  1. Alltså, vilken dundersommar på ett dunderställa ni har!!
    /A-M

    SvaraRadera