onsdag 11 juli 2012

Målning pågår

Nu målar vi, så slipar vi och målar igen.

Jag har målat uthusdörrarna. De är nu mörkgröna och målade med en linoljefärg som heter Ardbegg. Jag tycker linoljefärg är fantastisk att arbeta med, tjock och härlig och så doftar den gott. När man ska tvätta penslar och sig själv går färgen bort med tallsåpa, det tycker jag om!



Golven tar sig också. Vi målar alla med linoljefärg, en nyans som heter pärlgrå. Spännstocken som syns på bilden ska vi låta vara träfärgad så att den syns, den har grova bultar i sig och jag tycker den är vacker.


Mamma och pappa arbetar med våra fönster och mellandörrar. De blir alla vita, förutom trösklarna som får en ganska mörkgrå färg.

När jag tänker på att vi planerar flytta in om cirka en månad blir jag lite hysterisk - men inte så mycket, ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar