lördag 14 april 2012

Snö och ont i ryggen

Men jösses vilket trist väder; blöt snö och blåst, usch!
Jag har varit hemma hela dagen, bakat semlor, lagat mat (jätte goda köttbullar på lammfärs) och virkat korgar till Linas nya rum. Min rygg gav upp igår efter städningen, det är så ont och jag går som en halt 100-åring.


Thomas har slitit i källaren vid Signes. Han har burit ut det golv som han pikade bort för någon vecka sedan. Nu ska golvet torka, det är fuktigt eftersom dörren inte gått att få fast och en fönsterruta varit sönder.

I morgon ska det fixas med avlopp till den blivande duschen i källaren. Jag hoppas min rygg är bättre så jag kan göra annat än tycka synd om mej.
/Petra

1 kommentar:

  1. Gulliga korgar! :) Släng in ordentligt med värkmedicin mot ryggen så att den inte får för sig att gå i lås (= ryggskott)! Du lär behöva den till avloppet...
    /Anna-Maria

    SvaraRadera