onsdag 4 april 2012

Läsvärt i påsk

Påsklov för mej och min Emma från och med i morgon, jätte skönt. På förmiddagen, före Lina kommer hem från skolan, ska vi åka till ekosoppi och köpa henna till mitt hår. Thomas ska färga håret på mej på fredag, han känner på sej att det kommer att gå jätte bra.

Jag har gått med i en matring. Varannan vecka ska jag få hämta en låda ekologiska produkter, det ska bli roligt att testa. Från och med i höst hoppas jag att vi är självförsörjande på rotsaker men fram till dess tycker jag det här är ett bra alternativ.

Våra höns borde alltså komma hem till oss i maj. För att förbereda läser jag om hur man tar hand om höns, och får och grisar och... en sak i taget. Är man uppvuxen i Smedsby får man lära sig lite från grunden sådana här saker - men det är en stor del av charmen ... och min mamma hade höns när hon var liten så jag får anlita henne med expertråd om det behövs.

I påsk kommer jag att läsa det här

Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar