fredag 23 maj 2014

A B C bilder

När jag var liten hade jag alfabetet på väggarna i mitt rum. Varje bokstav beskrevs med en bild på en A4. Bilderna har legat i en låda och väntat på att bli hittade och det blev de tidigare i veckan. De är otroligt fina. Jag satte upp några färggranna bokstäver på den ena väggen i hallen. Ebba är noga med att säga vad som finns på varje bild varje gång vi klär på henne.



Nu har jag sått i odlingslådorna - det som rymdes. Jag fick utrymmesproblem och behöver akut mera odlingsplats. Några frösorter rymdes inte i mina lådor - mera utrymme på kommande.

I höst ska jag också sätta vitlök och de har jag planerat att ska få en egen liten låda så utrymmesproblematiken har varit på gång ändå så några odlingslådor hit eller dit ... Det som odlingssäsongen för med sig är ett staketbygge runt den del av gården som vi upplåtit åt odlingarna. Våra hönor slutar inte att gå i lådorna fast grödorna kommit upp - vi försökte ifjol och det gick inte bra. Förra sommaren hade vi en väldigt tillfällig lösning med trastnät - fult och svajjigt - i år är tanken att vi ska bygga ett staket av störar, får se om vi hinner eller om trastnätet kommer upp ännu detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar