lördag 23 november 2013

Nöttigare mys

Vi är en familj som älskar att mysa med någonting gott att tugga på. Chips och popcorn är stående inslag i vårt fredagsmys. Speciellt chipsen har jag länge tänkt få bort från menyn men det är svårt att få bort eftersom jag också är ett riktigt chipsmonster och jag kan ju inte sitta och tugga chips om jag inte låter barnen göra det eftersom det är så ohälsosamt.

Igår gjorde jag i alla fall ett ordentligt försök med att mota bort de jobbiga chipsen och satte ihop en egen blandning med nöttiga nyttigheter och godsaker. Får se om den här blandningen kan slå ut chipset?



I blandningen satte jag:
oskalade osaltade jordnötter
torskade bananbitar
torrostade solrosfrön
osaltade cashewnötter
oskalade mandlar
russin
en liten chokladplatta 77% kakao

Det blev jätte mycket så jag tänkte att Lina och Emma säkert kan ta lite som mellan mål nu och då också.


1 kommentar:

  1. Detdär vore något för mig också! :-) Måste testa! Kikar in och läser här ofta men tar mig sällan tid att kommentera. Ni verkar ha det så fint där i nya hemmet och fantastisk ny bild på familjen!

    SvaraRadera