onsdag 23 oktober 2013

Kvistbygget

Kvistbygget fortskrider regnvädret till trots. Pappa spikar och det blir så fint. Vi har valt gammaldags pärlspontad panel till tak och väggar. Jag hade tänkt ha tapet på väggarna men med tanke på hur skitiga vi är stora delar av livet så misstänker jag att tapeterna skulle se rätt risiga ut efter några månader. Väggarna måste gå att tvätta och badrumstapeter känns fel i stilen.

Min tanke är att måla väggarna gröna, samma gröna färg som vi målat skrubben i sovrummet. Just nu prövar jag också tanken på ett grönt tak - jag ska låta den tanken gro en stund så får vi se.

Panel på gång
Golvet består av nya 6 tums furuplankor. Vi hade tänkt ha plankor av gran men det fanns inte att få i hela stan. Golvet ska målas i samma gråa nyans som golvet i källaren.



Meningen är att kvisten inte ska värmas upp men vi isolerar som ett vanligt rum så att det går att få det varmt ifall vi vill.


1 kommentar: