söndag 26 maj 2013

HF - som i hönsfritt

I lördags gjorde vi utvalda delar av trädgården hönsfria.

Hönorna har verkligen gjort planteringslådorna till sina favorittillhåll så jag var aningens nervös över huruvida de skulle ge upp "sina" lådor. Jag och barnen sådde i lådorna och satte täckduk över.
I dag har hönorna strövat omkring i trädgården och inte satt en fot i lådorna, täckdukarna fungerar bra.


Thomas byggde staket runt våra blåbärsbuskar och den nyinköpta fläderbusken. Ifjol åt hönsdamerna upp alla små blåbärsbörjan från buskarna och i år tänkte jag att vi skulle njuta av skörden själva.
Mina föräldrar var i Amsterdam förra veckan. Med sig hem hade de en stor påse tulpaner. Jag och Emma planterade dem runt fläderbusken. Vi förväntar oss ett fantastiskt tulpanhav nästa vår.

Staketet består av slanor som Leo sparat och som vi nu hittar alla möjliga användningsområden för. Grinden har funnits i ett staket som ramat in gården runt Signes hus för länge sedan. Lyckligtvis var grinden sparad och vi hittade den i ett av uthusen.



Vi firade lördag med att lära mej köra traktor, både framåt och bakåt! Ebba testade också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar