söndag 13 maj 2012

Syrener, bärbuskar och hönshus .. och mamma så klart

Helgen kom och gick i ett huj!

På lördagen var vi och shoppade; dräneringsrör, en lång stege, strö och mat + en vattenautomat åt hönsen.

Lördag eftermiddag och hela söndagen har gått åt till att rensa och gallra bärbuskar och syrenhäcken.

Det är så spännande att ta fram det som finns på gården. Vi verkar ha olika sorters vinbär och krusbär. Jag har tagit bort döda grenar och de grenar som inte grönskar så mycket och så får buskarna visa vad de går för i höst.


Syrenhäcken börjar också vara klar, åtminstone så långt jag klarar av med min sekatör. Alla små rönnar, häggar, björkar och granar som levt sitt eget liv bland syrenerna börjar nu vara borta. Av alla hundratals syrener som finns på tomten verkar nästan alla leva och må bra - det kommer att vara så otroligt fint när de blommar.

Thomas har tillbringat helgen i hönshuset. Nu är deras inne rum klart. De har sovpinnar, värpreden och små stegar som de kan vandra på.


I dag har vi naturligtvis också firat att vi har världens bästa mamma och så har jag blivit firad av mina - med bakverk, dikter och blommor .... och stallskor!

Petra

1 kommentar: