tisdag 8 maj 2012

Mellan höns och syren

Jag kan så mycket mera om höns i dag än vad jag visste i förrgår. Jag hade förmånen att få delta i en inspirationskväll för hönsintresserade människor igår. Det var Maria Österåker och hennes man Jenk som ordnade kvällen och det var så bra!! Praktisk information, konkreta tips och diskussioner som gav enormt mycket matnyttig kunskap om de små liven som flyttar hem till oss i slutet av månaden.

En av kvällens höjdpunkter var ett kort ögonblick med ett lamm i min famn, ett svart litet lamm som föddes för en vecka sedan. Jag blev blixtförälskad och är nu väldigt på det klara med att får är djur ras nummer 2 för oss.

Ikväll har jag befunnit mej i den syrenhäck som står i en halvmåne framför Signes hus. Jag klipper och rensar och röjer med min lilla trädgårdssax och blir så arg när krafterna tryter - irriterande!

Kvällen har varit härlig, ljummen och vacker med glada barn - jag känner Ronjas vårskrik i mej!
Petra


1 kommentar: