torsdag 31 maj 2012

Förändring

Det händer så mycket just nu, förändring i luften på många plan.

Idag var Emma sista dagen på dagis/förskola. Hon blir så stor. Vi har bearbetat både sorgen över att det är ledsamt att lämna det trygga och omtyckta men också hennes förväntan över det nya - skolan.



Sedan förändring i och med vår förestående flytt. När jag promenerar i trädgården i Jungsund gör jag det med ett stygn av vemod, vi har satt ner så otroligt mycket tid och kärlek på det här huset och på den här gården så även om vi längtar efter vårt nya liv i Signes hus är känslan ändå blandad med vemod.

Igår var jag och Thomas på en trädgårdskväll fylld av inspiration och samtal. Det riktigt kliar i fingrarna - jag vill plantera mina frön nu, tiden räcker inte till. Tidigare på dagen var jag med mamma och pappa till Blomqvist plantskola i Lepplax. Jag köpte äppelträd, plommonträd, blåbärsbuskar och körsbärsträd. I helgen hoppas jag att vi hinner få allting planerat så att min fruktgård kan börja ta form.


Tanken med vår trädgård och gården är att vi ska kunna sylta, safta och spara det vi odlar så att vi kan öka vår självförsörjningsgrad och dessutom veta mera om vad det är i sätter i oss.
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar