söndag 1 april 2012

Organiskt material

I dag har det varit mindre roliga uppgifter vid Signes. Jag har tagit bort organiskt material under de blivande golven i köket och i badrummet på första våningen, eller entréplanet, som jag och en mej närstående syster brukar kalla det. Allt organiskt måste bort innan isoleringen och golven kommer in.
Till min hjälp har jag min trogna städ vän, asksugningsmaskinen som stockar igen genast en större bit (typ 3 cm) sugs in.


Under de här balkarna kröp jag alltså med maskinen och sög upp allt organiskt, detta är vårt kök.

Det var kallt, trist och fruktansvärt tungt för ryggen.

Medan jag roade mej med detta grävde Thomas ner dräneringsrör och ytvattenrör. Resultat: rören nergrävda och en mycket ledbruten man som har beställt ryggmassage i kväll.

I går använde flickorna och Tim (och min syster) överblivna gipsbitar för att piffa upp vår eldningstunna, den blev fin!
Varje söndag klockan 16 äter vi middag hos mina föräldrar, tillsammans med syster och hennes familj, så också i dag. På menyn stod sjömansbiff á la mamma med saffransäppelkaka till dessert. Vi äter alla tills vi är helt slut. Efter maten pratar alla om allt, på samma gång. Det är högljutt, stökigt och bara bäst!
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar