torsdag 26 april 2012

Mentala listor med fokus på höns

Igår kväll, precis när jag bestämt mej för att sova, fick jag en grymt påtaglig gaaaaaah-känsla. Jag fick en plötslig insikt i allt vi måste göra innan vi kan flytta till Signes.
Hittills har jag tänkt, så där lite passligt coolt att, det är lugnt - vi har massor med tid! MEN DET HAR VI JU INTE. Jag började alltså skapa mentala listor på allt som ska göras där vi bor nu + allt det som finns i Signes hus.  Helt klart finns det bättre saker att göra i insomningsögonblicket... insomningen fördröjs när man nästan hyperventilerar av stress. Jag önskar jag hade mera av Thomas inställning. Efter att jag raskt rabblat upp tusen, miljoner saker som behöver göras NU frågade jag; är inte du stressad? Nä svarade mannen och så somnade han ... och då blev jag ännu mera stressad.

Nåja, nåja, hakuna matata - vi fixar och donar och står i allt vad vi hinner och orkar med. Är det halvfärdigt när vi flyttar så fine, då är det så då. Jag ska hålla tag i den tanken.

Den här veckan är det höns-fokus. Thomas bygger de små livens nya boning i en del av fähuset. Jag ska fota i helgen och visa. I början av maj ska jag gå på en inspirationskväll för höns nybörjare. Det ska bli spännande!

Petra


1 kommentar:

  1. Man har den disposition man har, helt enkelt. Endel har som sin lott att göra listor och andra att sova... ;)
    /A-M

    SvaraRadera