torsdag 29 mars 2012

Min fabror

I dag fick jag en jätte fin present - tomatplantor. Min farbror hade överlopps plantor och jag blev lycklig ägare av ett antal av dem. På en lite skruttig lapp har jag skrivit ner viktig information om pollinering, värme, plantering, temperatur, gödning och tjuvning. Får se om de lever när järnnätterna är över och de kan få flytta ut...

Jag har sått egna tomatplantor också, de är nu ca 5mm stora medan skönheterna jag fick idag är ungefär en meter. Presentplantorna heter Arvento och de ska få bo i gillestugan tror jag. Vi får gå i bastu med tomatdoft i näsan.

Jag har också lagt in en beställning på hönor, alldeles galet roligt, i maj borde vi få dem, tänk!

Har tillbringat eftermiddagen med syster och mamma. Pappa har tagit hand om flickorna, ett par sköna timmar med de bästa av människor. Ikväll är det Signes som gäller. Min uppgift är att få ner panelbräder från en liten vind, bräderna är långa och stället de ska ner på är litet, får se, får se hur det går. Thomas hittade denna vind full med bräder, plankor och panel som Leo tagit vara på och sågat till, det är roligt att kunna återanvända husets eget material i renoveringen!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar