lördag 24 mars 2012

Lundagård

Jag besökte Lundagård i Purmo för första gången i dag, fint! På riktigt! Butiken är ett smycke vad gäller färgkomposition, sakernas placering och atmosfär.
Jag var utsänd av Thomas för att köpa provburkar av linoljefärg - vi kommer att behöva MYCKET linoljefärg innan golv och tak är klara.  Betjäningen var superb och jag åkte hem med tre små burkar i en prasslande papperspåse.
Jag hade planer på att städa i Signes hus i dag men när vi vaknade med regnet smattrande mot taket kände jag och flickorna att nä, vi hittar på något annat och då kom Thomas på att vi behöver färgprover.
Jag och barnen packade bullar, termos och frukt i en väska och åkte iväg norrut.
Efter besöket på Lundagård stannade vi till på ett antal loppisar och fyndande jeansjacka och lenkkare åt flickorna.
Thomas har tillbringat dagen med att pika upp golvet (heter det så på riktigt månne??) i vår källare som ska bli bastuavdelning och flyttat stora höga av sand - så kan man också tillbringa en lördag.

1 kommentar:

  1. Säg till nästa gång du är i Poppholm så ska vi ta med dig på lite upptäcktsresor till olika Byggnadsvårdsbutiker. Så ladda plånboken för det är inte billigt int,) Själva håller vi på med Aspöja Gården...

    SvaraRadera