söndag 16 mars 2014

Schampo med ingredienser från fårhagen

I helgen var det dags att tillverka mera schampo. De senaste gångerna har jag använt ett recept som jag hittade på crearomes hemsidor men nu ville jag testa på något nytt. Jag plockade och torkade en del växter på vår gård i somras och de använde jag som bas; brännässlor, åkerfräken och ringblomma. Receptet kommer från ett gammalt Strömsö program. Jag har använt schampot en gång tidigare och tyckte om det. Jag gjorde jag det inte själv den gången så jag hoppas att jag fick till blandningen.




Det blev ungefär en liter så nu kan vi hålla håret rent ganska länge igen!

På inredningsfronten fortsätter vi (läs Petra) att fundera hur vi ska ha det. I höstas ställde vi in en del möbler i kvisten som stått där under vintern men nu är det dags att försöka hitta ett fungerande inredningskoncept. Pappa har byggt nya skoställningar så den biten är under kontroll.

Jag vill ha möjlighet att sitta och äta, eller åtminstone dricka kaffe i kvisten så vi behöver ett ordentligt bord. Eventuellt flyttar vi ut vårt runda bord som nu står i vardagsrummet. Roligt är det att fundera på dessa ting!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar