måndag 10 mars 2014

Ett bord

Nu har jag äntligen skapat ett ordentligt utrymme för att sy och dona på. En vägg i sovrummet har uppoffrats till förmån för symaskinen och diverse andra pryttlar. Min hörna.

Jag har väldigt länge försökt skapa ett utrymme för mina saker. I Jungsund hade vi en lite bod som vi kallade Grindstugan. I denna lilla stuga hade jag till en början krukor, frön och andra småsaker. Sakteliga fördes det in däck, cyklar, en gammal båtmotor och andra skumma saker.

Då tog jag en del av uthuset i besittning. Satte dit mina krukor, min gamla symaskin, en soffa och bodde in mej en stund. Så småningom flyttade stora skåp in som rymde våra icke-säsongs kläder, överblivna möbler ställdes in och mina grejer ställdes in i skåp för att inte ta onödigt utrymme, eftersom utrymmet behövdes för annat.

Här i Iskmo tog jag det så kallade mjölkrummet i fähuset till mitt rum. Nu finns också fårens eltrådar och elpinnar där. Likaså har vi satt in diverse trädgårdsgrejer. Dessutom är det lite ruggigt där.

Men nu har jag mutat in en vägg i sovrummet. Mitt bord. Barnen har redan meddelat att de kommer att pyssla där och det ska de så klart göra men när de är klara så ska bordet rensas och mina doningar ska åter finna sina platser, på de ställen jag har bestämt. Underbart! Så länge det varar.





2 kommentarer:

  1. Jag minns med saknad min lycka de två-tre veckor som jag hade ett eget hörn i råddrummet - tills E flyttade ner från vinden igen... håhåjaja. Det är en konst att behålla a room of her own! Din paikka ser helt härlig ut - måtte den vara länge!
    /A-M

    SvaraRadera
  2. så fint det blev! Kram Lee

    SvaraRadera