måndag 17 juni 2013

Havrekakor som beroende

Jag har haft ett recept på havrekakor uppskrivet på en liten rutig papperslapp i många år. Jag minns inte varifrån receptet kommer eller när jag skrivit upp det. Receptet har funnits i mitt recepthäfte och jag har tusen gånger tänkt att de där ska jag testa men det har liksom aldrig blivit av, andra mera bekanta recept har alltid vunnit och havrekakorna har ignorerats. Fram tills för lite mer än en månad sedan. Nu tar havrekakorna igen för alla de gånger de förlorat mot de andra recepten för jösses vad de är goda, och enkla att baka, och goda. De är sådana kex som det inte går att sluta äta fastän man vet att man inte borde....

12 havrekakor

175 gram smör
1,5 dl socker
3 dl havregryn
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

rör ihop allt, forma till kex och grädda i 175 grader i ca 10-12 minuter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar